Flattr meg

søndag 1. juni 2014

School Trip and Koreans!

Har vært på tur med utenlandske elever
Og en gjeng koreanere som overraskende nok ikke er i slekt

Så, jeg dro på tur. Kan ikke helt si klassetur, men det var en tur for utvekslingselevene på Osaka Universitet, arrangert av skolen. Reiste med noen jeg kjente fra Tokyo (de fleste av de som også begynte på Osaka Universitet, i andre fakulteter), og enkelte fra klassen, men de fleste var ukjente. Ble også kjent med en god del nye folk fra Korea, blant mange andre! La meg gi deg et innblikk i turen, som også vil gi deg et godt bilde av koreanske etternavn. Dette er altså bare etternavn fra Korea, ingen fornavn eller andre nasjonaliteter. I Japan er det uansett etternavn som er viktigst i begynnelsen, så denne situasjonen var det helt umulig å ikke legge merke til.

Først reiste vi litt med buss, og stakk en tur innom Kurokabe i Shiga-ken (nabofylket til Kyoto). Der fikk vi prøve å designe våre egne glass, bare utsiden, ikke formen, og jeg satt på bord med Kim fra klassen, Kim og Kim. Vi hadde ikke så mye tid til å designe glassene våre, så jeg fikk ikke hilst ordentlig på de to jeg ikke kjente. Hun fra klassen min er jeg godt kjent med, så vi gikk en tur for å drepe tid sammen og lete etter omiyage, gaver man gir til folk når man kommer langt bortefra, gjerne fra en tur. Da vi senere ankom ryokanen (hotell i japansk stil) var rommene allerede delt opp. Selvfølgelig i utgangspunktet delt i gutterom og jenterom, tre av hver. Jeg skulle dele rom med blant annet Kim og Kim, som jeg tror kanskje var på samme buss som meg. De var ihvertfall veldig hyggelige. Jeg og Kim satt også sammen under middagen og slo av en hyggelig prat. 



Utpå kvelden dro jeg til hotellets onsen for å plaske i de varme kildene, og der møtte jeg Kim og Kim fra bordet i Kurokabe. Fikk endelig hilst og snakket skikkelig med dem, og de var veldig morsomme begge to. Etter badet dro vi til lærerværelset med en gjeng andre folk for å drikke. Fordi ja, man drikker med lærerne sine her. Dagen derpå var det tilbake på bussen for å ta en tur til Byoudou-in, veldig direkte oversatt "likhetstempelet", og jeg følte meg veldig lik alle andre der. Etter sightseeingen møtte jeg også på Kim, en venn av russerne fra Tokyo, men dro heller med Kim fra kvelden før, og noen andre for å finne mat. Lee var også med og spiste mat, og hun var veldig hyggelig å bli kjent med hun også. Vi passerte også Kim og Cho, men de rakk jeg ikke å hilse ordentlig på.

Forsåvidt fant jeg ut at Kim spilte League of Legends, og da hadde han sikkert kommet godt overens med Kim i klassen, men han ble ikke med fordi han blir bilsyk av lange bussturer. Lee ble heller ikke med. Jeg spurte også Kim om han hadde møtt Kim fra Tokyo, som skiller seg godt ut og nå går legestudier på Osaka Universitet, og han hadde ihvertfall sett ham. Etterpå sendte jeg også en tanke til Kim og Kim, som nå studerer på Tokyo Universitet. To veldig smarte jenter.

Fra nå av burde jeg kanskje jobbe hardere med å huske fornavn i tillegg til etternavn.

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett